|
|
|
Denne skønne BMW 2002 Turbo fik vi taget en
ordentlig tørn på, men kom også videre til et andet værksted.
Da den kom på mit værksted, var den temmelig "baldret" af en noget
hårdhændet sandblæsning.
De rigtig store projekter skifter indimellem
værksteder, for man går død i dem, hvis de står længe, så tager det nye
værksted en ny tørn.
Men her er det nu
sygdom, som har sat en stopper for arbejdet på Turboen.
BMW turbo var faktisk den første
serie producerede bil med turbo motor.
Den blev præsenteret på
biludstillingen i Frankfurt i september 1973 - altså næsten samtidig med
energikrisen.
Det blev faktisk dødstødet for denne skønne klassiker
sammen med nogle beslutninger i den tyske Bundestag, som frygtede
vandvidskørsel, hvis så mange hestekræfter blev hvermandseje og man
indførte derfor en fartbegrænsning på 100 km i timen på landevejene.
BMW 2002 Turbo er kun produceret i 1672
eksemplarer og denne her er altså en af dem.
Billederne ligge lidt tilfældigt og ikke i kronologisk rækkefølge.
Prøv at kigge på det allersidste billede - en turbo gearkasse "to die
for" :-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har virkelig haft gavn af mine
hjemmekonstrurerede rotisserier - de har bare virket. |
|
|
|
|
Her er det nu godt med lidt basisviden :-) |
|
|
|
|
|
Ja opgaverne stod nærmest i kø :-) |
|
|
|
|
Her er vi nået så langt, at karossen er kommet
til maler. |
|
|
|
|
|
Ja - ledningsnettet var ikke helt intakt haha. |
|
|
|
|
|
Kunden her er en meget erfaren "klassiker"
kunde og ved at "ting tager tid" - og små ting tager rigtig lang tid -
det er ikke alle, som forstår det. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|